Kriza telesne neaktivnosti

07 november, 2015

Poglejmo si nekaj surovih dejstev, ki ustvarjajo kontekst Playness pedagogike:

  1. Število pretežkih ali debelih otrok do 5. leta starosti se je od leta 1990 z 32 milijonov povzpelo na 42 milijonov leta 2013 v svetu. Samo v Afriki se je v teh letih število pretežkih ali debelih otrok s 4 povzpelo na 9 milijonov. (Vir: WHO – Svetovna zdravstvena organizacija)
  2. Otroci v Kanadi v povprečju presedijo 7 ur in 48 minut pred televizijo, video igricami ali računalnikom. (Vir: www.participaction.com)
  3. Telesna neaktivnost državljane EU-28 stane €80.4 milijarde letno. V to so vključeni direktni stroški zdravljenja najpogostejših kroničnih nenalezljivih bolezni, katerih pojavnost se lahko zmanjša z redno in primerno aktivnostjo (srčno-žilne bolezni, diabetes tipa 2, rak debelega črevesja in dojk) in posredni stroški z neaktivnostjo povezanim slabim duševnim stanjem. (Vir: The economic cost of physical inactivity in Europe. An ISCA / Cebr report June 2015)
  4. Več kot pol državljanov EU se sooča s problemi odvečne teže ali debelosti. Skoraj 17 % Evropejcev je debelih – najmanj v Romuniji (zgolj 8%) in največ na Madžarskem (28%). (Vir: OECD data 2014)

Tudi na mednarodni konferenci Play the Game, ki opozarja na probleme v športu in je potekala oktobra 2015 na Danskem, so na omizju pod vodstvom ICSSPE govorili o krizi neaktivnosti. Rachel Payne je povzela nekaj najbolj prodornih misli.

Richard Bailey, s katerim sodelujemo v skuopnem evropskem projektu, je zaključil omizje z rešitvijo, kako obrniti trend neaktivnosti v 10 korakih. Posebej je poudaril razvoj otrokovega portfelja gibalnih veščin v čim zgodnejši starosti. Opozoril je tudi na zavajajoče politične poteze, ki že v štartu niso iskreno zavezane k ustvarjanju kulture gibanja med otroci.

»Če je telesna neaktivnost tak problem,  kot strokovnjaki mojega kova pravimo, da je, potem je to, kar delamo sedaj, kot da bi prestavljali stole na palubi potapljajočega Titanika z ene na drugo stran. Gre samo za estetski vtis, kako se bo ladja potopila. To je zapravljanje časa z nepomembnimi stvarmi,« je še dodal Bailey.

»Če pogledamo rezultate raziskav, je resnica povsem enostavna. Edina resna priložnost za uspešno promoviranje telesne aktivnosti je zgodnje otroštvo vse tja do 10. leta življenja. Namreč, telesna aktivnost otrok brez usvajanja gibalnih veščin je nesmiselna. Še več, je celo slabše kot to, ker dolgočasna in nesmiselna telesna aktivnost odvrača ljudi,« poudarja Bailey.

Strinjamo se, res je že dovolj političnih dokumentov, strategij in strokovnih stališč o tem, zakaj, kako in s kom bi morali reševati to alarmantno stanje. Odgovor je en sam. Začnimo se gibati. Začnimo preverjati vrtce in šole ali zagotovijo od 40 do 60 minut srednje ali visoko intenzivne telesne aktivnosti vsak dan. Če temu ni tako, potem imamo napačen sistem učenja, ki ne bo dal dobre podlage zdravim življenjskim navadam.

Če se čutite soodgovorne za tako stanje in imate možnost, da kaj spremenite, potem v vrtcu poskusite s Playness kurikulumom. Je zabaven, enostaven in sistematičen. Naši strokovnjaki in naši otroci vas bodo vodili skozi tedenske učne priprave na zelo učinkovit način. Pozabite na dolge in podrobne priprave. S pritiskom na gumb se vam zavrti kratek video, s pomočjo katerega vzgojiteljica brez težav izvede srednje do visoko intenzivno uro telesne aktivnosti.

Zapisal dr. Milan Hosta

Še nekaj izza odra Playness pedagogikeIgra kot socialna intervencija

Z nadaljno uporabo strani, se strinjate z uporabo piškotkov. Več informacij

Za kakovostno uporabniško izkušnjo, so nastavitve piškotkov na tej spletni strani nastavljene na "Dovoli piškotke". Če boste še naprej uporabljali to spletno stran, ne da bi spremenili nastavitve piškotkov ali pa izbrali "Sprejmi", potem pristanete na to.

Zapri